Skip to main content

Tilaus- ja toimitusehdot

Yleisiä ehtoja

Tilauksen toimitusaika määräytyy ravintolan aukioloaikojen mukaan ja kulloisenkin tilausjonon mukaisesti. Aukioloajat ja keskimääräiset toimitusajat, on ilmoitettu ravintolan sivuilla.
Kuusamon Talonpöytä Oy ei vastaa asiakkaan väärin syöttämistä yhteystiedoista ja tästä mahdollisesti aiheutuvista viiveistä toimituksessa.
Ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Tilausvahvistus

Kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme, lähetämme sinulle tilausvahvistuksen sähköpostitse. Jos et huomaa saavasi tilausvahvistusta, niin tarkistathan myös roskapostisi. Mikäli tilausvahvistusta ei näy, niin olethan yhteydessä ravintolaamme.

Verkkokaupan maksuvaihtoehdot

Verkkokauppamme käyttää Verifonen maksunvälityspalvelua, joka välittää maksusi Kuusamon Talonpöytä Oy:lle. Käytössäsi on kaikkien tavanomaisten pankkien sekä Visan ja Master Cardin maksupainikkeet.

Verkkopankit : Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, OP-Pohjolan, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Verifone Finland Oy. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti. 

Luottokorttimaksut : Voit maksaa verkkokaupassa Visa- ja Master Card korteilla. Korttilaskullasi saajana näkyy Verifone. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Asiakastietojen tallennus

Tilaajan tiedot tallennetaan Kuusamon Talonpöytä Oy:n asiakasrekisteriin.  Asiakas voi myös halutessaan rekisteröityä tilauksensa yhteydessä, jolloin hänelle luodaan automaattisesti käyttäjätili. Tilaamalla verkkokaupasta, asiakas on lukenut ja hyväksynyt palvelun rekisteriselosteen. Tilaamalla verkkokaupasta asiakas rekisteröidään Kuusamon Talonpöytä Oy:n asiakkaaksi.

Toimitus

Tilauksen toimitus tapahtuu kuljetuksella tai asiakkaan noutona ravintolastamme. 
Mikäli tuotteen toimituksessa on ongelmia tai itse tuotteessa on vikaa, niin toimitaan reklamaatio ohjeistuksen mukaisesti.

Reklamaatiot ja vialliset tuotteet

Kuusamon Talonpöytä Oy:n toimittajat sitoutuvat toimittamaan tilaukset ilmoitetussa ajassa ja sellaisina kuin ne on tilattu. Jos toimituksessa tai tuotteessa on kuitenkin vikaa, niin pyydämme ottamaan yhteyttä ravintolaamme. Tilausvahvistuksessa ilmoitetaan tilauksen tiedot. Mikäli toimitusaika on poikkeuksellinen, ilmoitamme siitä erikseen.

Viallisen tuotteen palauttaminen

Verkkokaupan tuotteiden palautusoikeus on rajoitettu, koska verkkokaupan kautta tilattavat tuotteet ovat luonteeltaan tavaroita, jotka valmistetaan tai joita muunnellaan kuluttajan toivomusten mukaisesti niin, ettei tavaraa voida myydä edelleen. Verkkokaupan tuotteita ei voida palauttaa luonteensa vuoksi edelleen myytäväksi.

Mikäli tuote tai lähetys on virheellinen, ota aina ensin yhteys ravintolaamme ja sovi mahdollisesta palautuksesta.

Kuusamon Talonpöytä Oy (Ravintola Talonpöytä) teemailtojen ja lahjakorttien varausehdot verkkokaupassamme

TEEMAILLAT

Seuraavia varausehtoja sovelletaan Kuusamon Talonpöytä Oy:n tarjoamiin teema-iltoihin. Ehdot tulevat kumpaakin osapuolta sitoviksi ja velvoittaviksi kun asiakas on suorittanut sopimusehdoissa mainitun maksun. Ehdot ovat voimassa toistaiseksi, oikeudet muutoksiin pidätetään.  

Palvelut ja hinnat

Palveluiden hinnat ja teema-illan kuvaukset on esitetty verkkokaupan tuotekuvauksissa. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron. Kuusamon Talonpöytä Oy pidättää oikeuden muuttaa teemailtojen sisältöä ilman ennakkoilmoitusta, mikäli katsoo sen olevan asiakkaan parhaaksi ja/tai tavarantoimittajat eivät jotain tuotetta pysty toimittamaan.

Varaukset 

Varaus vahvistetaan maksun yhteydessä. Maksu voidaan suorittaa verkkokaupassa verkkopankkipalveluita tai luottokorttia käyttäen. Koko maksu erääntyy maksuun varaushetkellä. 

Peruutukset 

Peruutukset ja muutokset tulee ilmoittaa Kuusamon Talonpöytä Oy:lle, mika@talonpoyta.fi tai soita numeroon 0503048239. Kaikki muutokset tulee tehdä kirjallisesti (sähköposti) normaaleja toimisto aikoja noudattaen. Mikäli peruutat varauksesi vahvistamisen jälkeen, noudatetaan seuraavia ehtoja: 

Mikäli tilauksenne peruuntuu viimeistään 14 vuorokautta ennen teema-illan alkua, pidätämme toimisto – ja peruutuskulut 15 % varauksen arvosta. Mikäli tilauksenne perutaan myöhemmin kuin 14 vrk ennen ohjelman alkua pidätämme 30 % tilauksen arvosta. Mikäli tilauksenne perutaan myöhemmin kuin 7 vrk ennen teema-illan alkua pidätämme 100 % tilauksen arvosta.

Äkillisen sairauden tai perheessä tapahtuvan kuolemantapauksen tai muun teema-iltaan osallistumisen estävän poikkeustilanteen vuoksi tapahtuvat peruutukset tulee ilmoittaa välittömästi Kuusamon Talonpöytä Oy:lle. Näissä tapauksissa pidätämme toimisto- ja peruutuskulua 15 % varauksen arvosta.

Teema-illoissa ravintola voi yhdistellä alle 4 hengen varauksia samaan pöytään ilman eri ilmoitusta.

(Koronapandemiaan liittyvät erityisehdot tämän dokumentin lopussa)

LAHJAKORTIT VERKKOKAUPASTA

Anna lahja, jonka voi käyttää Ravintola Talonpöydän palveluihin. Kaikki lahjakorttivaihtoehtomme löydät osoitteesta https://talonpoyta.fi/kauppa/. Valittavanasi on eri arvoisia lahjakortteja. Lahjakortin voi käyttää vain kerralla a ja se on voimassa 3kk ostopäivästä. Lahjakortilla ei voi maksaa alkoholituotteita eikä tilavarauksia. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.

Tilaus- ja toimitusehdot

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Ostaessaan lahjakortin asiakas hyväksyy ostohetkellä voimassa olevat yleiset toimitusehdot.

Kuusamon Talonpöytä Oy toimittaa lahjakortit postilla kirjeenä ostajan tilauslomakkeessa ilmoittamaan postiosoitteeseen heti kun ostotapahtuma ja ostajan maksusuoritus on rekisteröitynyt järjestelmäämme.  Toimitusaikamme on 5 – 7 arkipäivää.

Mikäli lahjakorttitilaus ei ole saapunut 10 vuorokauden kuluessa tilauksesta, pyydetään asiasta ilmoittamaan Ravintola Talonpöytään.

Lahjakortin sisältö ja käyttäminen

Lahjakortti toimii Ravintola Talonpöytä Oy:n palveluissa, valitun lahjakortin mukaan. Lahjakortti on esitettävä palveluntarjoajalle palvelua maksettaessa.

Voimassaoloaika

Lahjakortin voi käyttää vain kerralla ja se on voimassa 3kk ostopäivästä. Lahjakortteja ei vaihdeta rahaksi.

Palautusoikeus / peruutusoikeus

Tilaajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa lahjakorttiosto 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.  Palautusoikeutta ei kuitenkaan ole, mikäli lahjakorttia on jo käytetty.

Mikäli asiakas haluaa palauttaa lahjakortin, on hänen aina ensin otettava yhteyttä Kuusamon Talonpöytä Oy:n puhelimitse numeroon 0503048239, jotta voidaan sopia palautuksen järjestelyistä. Palautusta varten tulee asiakkaan ilmoittaa Kuusamon Talonpöytä Oy:lle nimensä, sähköpostiosoitteensa, puhelinnumeronsa ja tilauksen numeron. Mikäli tilauksenne peruuntuu, niin pidätämme toimisto – ja peruutuskulut 15 % lahjakortin arvosta.

Käyttämätöntä lahjakorttia ei lunasteta takaisin sen voimassaoloajan päätyttyä.

Sovellettava laki

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset riidat pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla, mutta mikäli sopimukseen ei päästä, ratkaistaan riidat Oulun käräjäoikeudessa. 

Ylivoimainen este

Mikäli sopijapuoli on estynyt täyttämästä tämän sopimuksen mukaista tai siihen muutoin perustuvaa velvollisuuttaan johtuen sopijaosapuolen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta, sopija puolesta riippumattomasta ja poikkeuksellisesta esteestä, jota sen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon (kuten sota, tulipalo, luonnonmullistus, kuolema, yleisen liikenteen, lentoliikenteen (ei koske aikataulujen myöhästymistä), maksuliikenteen, tietoliikenteen tai sähkönjakelun keskeytyminen) sopijaosapuolten velvollisuus sopimuksen mukaisten ehtojen täyttämiseksi keskeytyy molemmin puolin tämän ylivoimaisen esteen keston ajaksi.

Koronapandemiaan liittyvät peruutusehdot

Mikäli asiakas on estynyt käyttämään varaamansa teema-illan vallitsevien valtakunnallisten rajoitteiden vuoksi, on hän oikeutettu peruutukseen, jolloin peruutamme varauksen ja palautamme rahat pois lukien 30 € käsittely- ja rahansiirtokulut. Vaihtoehtoisesti varauksen voi siirtää toiseen ajankohtaan kuluitta. Mikäli muutos tehdään kalliimpaan ajankohtaan tai tuotteeseen, tulee varaajan maksaa hinnan erotus. Mikäli muutos tehdään edullisempaan ajankohtaan tai tuotteeseen, ei varaajalle palauteta hinnan erotusta. Varauksen voi siirtää myös avoimeksi varaukseksi, jolloin varauksella oleva raha on käytössä uuteen varaukseen enintään vuoden päähän varauksen alkuperäisestä ajankohdasta.